Καθυστερήσεις στην εξέταση αιτήσεων επιδομάτων και συντάξεων

Για δεύτερη φορά συζητήσαμε στην Επιτροπή Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της κρατικής μηχανής. Τις καθυστερήσεις στην εξέταση των αιτήσεων των πολιτών που αιτούνται διάφορα επιδόματα ή συντάξεις αλλά και η προβληματική επικοινωνία που υπάρχει με τα αρμόδια τμήματα του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας.


Η πανδημία και η υποστελέχωση των τμημάτων αποτελούν σίγουρα δύο σημαντικούς επιβαρυντικούς παράγοντες αλλά δεν μπορούν να αποτελέσουν δικαιολογία. Αντιλαμβανόμαστε επίσης το σύντομο χρονικό διάστημα που λειτουργεί το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας και τον χρόνο που χρειάζονται τα τμήματα του για να λειτουργήσουν κάτω από τα νέα δεδομένα.


Έχω ζητήσει από τον Διευθυντή του Υπουργείου να μας δοθούν άμεσα χρονοδιαγράμματα για το πότε θα λειτουργήσει :


1) Ψηφιακή πλατφόρμα για κατάθεση των αιτήσεων


2) Τηλεφωνικό κέντρο που θα κατευθύνει τους πολίτες αλλά και να τους ενημερώνει για την πορεία των αιτήσεων τους


Οι απαντήσεις του έχουν καταγραφεί στα πρακτικά της σημερινής συνεδρίασης της επιτροπής.


Ζήτησα επίσης από τον Πρόεδρο της Επιτροπής το θέμα να συζητηθεί ξανά τον Απρίλιο για να αξιολογούμε την πρόοδο και την υλοποίηση των όσων σήμερα μας έχουν λεχθεί.


Το πρόβλημα είναι εκεί. Δεν θα λυθεί ούτε με ωραία λόγια, ούτε με φωνές και λαϊκισμό. Θα προσπαθήσω να εργαστώ με στόχο να δοθεί λύση στο πρόβλημα.