Την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς επισκιάζει η ελλειπής στήριξη των παιδιών με αναπηρίες που θα έπρεπε να λαμβάνουν για την ένταξη τους στα σχόλια δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης.
Η νομοθεσία του 1999 αποτέλεσε μια πρωτοποριακή νομοθεσία για την εποχή της αλλά έχει κλείσει τον κύκλο της.
Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν καθορίσει ξεκάθαρα το στόχο για την μετάβαση στην ενιαία εκπαίδευση και την ανάγκη για την παροχή όλων των εύλογων προσαρμογών στα παιδιά με αναπηρίες για την ένταξη τους στις γενικές τάξεις.
Δεδομένου ότι η συζητηθεί για την κατάθεση νομοσχεδίου που θα εφαρμόζει την Ενιαία Εκπαίδευση έχει ανασταλεί αναλαμβάνουμε πρωτοβουλία για μεταφορά του διαλόγου στην Βουλή των Αντιπροσώπων.
Έχουμε ζητήσει να εγγραφεί για συζήτηση το πιο κάτω θέμα στην Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού :
Θέμα:
Η ανάγκη για επανέναρξη του διαλόγου για την ολοκλήρωση του νομοσχεδίου για την ενιαία εκπαίδευση.
Αιτιολογική έκθεση:
Το δικαίωμα του κάθε παιδιού να συμμετέχει ισότητα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα θα πρέπει να αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα της Πολιτείας καθώς κατοχυρώνεται και από το Σύμβαση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες που κυρώθηκε από την Κυπριακή Δημοκρατία το 2011.
Στο Άρθρο 24 της Σύμβασης τονίζεται, μεταξύ άλλων, ότι πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα άτομα με αναπηρία δεν αποκλείονται από το γενικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Ως εκ τούτου θεωρούμε αναγκαία την συνέχιση του διαλόγου για τη ετοιμασία του νομοσχεδίου για την ενιαία εκπαίδευση που τερματίστηκε το 2019 αξιοποιώντας το επιστημονικό και ακαδημαϊκό προσωπικό που έχουμε.
Comments